Підводимо підсумки роботи за 2017 рік

, , Коментувати

На сьогодні освіта району характеризується  стабільними кількісними і якісними показниками. Усі її ланки в цілому забезпечують потреби населення в отриманні освітніх послуг. 2017 рік характеризувався напруженою роботою спрямованою на зосередження усіх наявних організаційних та фінансових ресурсів для створення умов рівного доступу до здобуття якісної освіти, покращення матеріально-технічного стану закладів освіти, соціального захисту учасників навчально-виховного процесу, проведення зовнішнього незалежного оцінювання, оптимізацію мережі  загальноосвітніх навчальних закладів.

У районі реалізується Програма  розвитку освіти Рожищенського району на 2017-2020 роки. Частково поліпшено матеріально-технічну базу закладів освіти. Є вагомі здобутки й перемоги учнів та педагогів на районному та обласному рівнях.

З 1 січня 2017 року відбулися зміни у поряду фінансування освітньої галузі. Освітня субвенція використовується лише на заробітну плату педагогічним працівникам. Заробітна плата обслуговуючого персоналу та утримання шкіл здійснюється з районного бюджету. Якщо коштів на  заробітну плату педагогічних працівників протягом року вистачало, то  проблемним  залишалося питання забезпечення заробітною платою обслуговуючого персоналу та оплату енергоносіїв. Завдяки, підтримці і розумінню керівництва району та депутатів районної ради в галузі освіти не допущено заборгованості із заробітної плати.

З метою економії коштів в закладах середньої  освіти проведено ряд заходів. Зокрема, здійснено оптимізацію мережі шкіл. Внесено зміни до штатних розписів (скорочено постійних кочегарів, зменшено надбавки бібліотекарям). При цьому, скорочено 22 ставки обслуговуючого персоналу, економія становить — 595 тис. грн.  За рахунок зменшення надбавки бібліотекарям економія — 119,3 тис. грн. Всього економія складає – 714,3 тис.грн.

За 12 місяців поточного року фактичні касові видатки на оплату праці педагогічних працівників склали 64383,8  тис. грн., обслуговуючого персоналу 14800,9 тис. грн.

У рамках створення сприятливих умов щодо залучення інвестицій у розвиток освіти району відділом освіти та молоді райдержадміністрації протягом року підготовлено та подано 6 пакетів документів на конкурсні відбори інвестиційних програм і проектів, які реалізовувалися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів. За результатами конкурсів нам, спільно з відповідними службами райдержадміністрації, вдалося залучити кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій та кошти районного бюджету на 3 заклади освіти району у сумі 1754.8 тис.грн., а саме:  завершення робіт по реконструкції котельні школи І-ІІ ст. в с. Пожарки 350,2 тис.грн.; капітальний ремонт даху школи І-ІІІ ст. в с.Топільне — 1 090,6 тис.грн; встановлення додаткового котла у школі І-ІІІ ступенів с.Крижівка — 314,0 тис. грн.

В усіх загальноосвітніх навчальних закладах проведено поточні ремонти. На їх проведення використано 276 тис.грн. районного бюджету. Частину будівельних матеріалів, обладнання закуплено за кошти батьків, приватних підприємців, сільських рад.

У 2017 році було виконано наступні роботи:

  • замінено підлогу в класах та коридорі ЗОШ с.Духче, Топільне, Навіз;

— зроблено ремонт даху спортивного залу в ЗОШ І-ІІІст. с.Копачівка та ЗОШ І-ІІст. с.Тристень.;

— замінено 75 вікон на енергоощадні;

— проведено ремонт внутрішніх санвузлів в НВК №4 м.Рожище, ЗОШ №3 м.Рожище, ЗОШ Топільне, Щурин, Навіз, Немир.

— придбано та встановлено твердопаливні котли у ЗОШ с.Тихотин, с.Сокіл.

— проведено облаштування бетонної підлоги керамічною плиткою у допоміжних приміщеннях ЗОШ №1 м.Рожище, ЗОШ Навіз.

— зроблено  підвісну стелю у коридорі ЗОШ І-ІІІ ст. №2 м. Рожище;

— проведено ремонтні роботи по заміні підлоги сцени актової зали Рожищенського НВК № 4 м. Рожище;

— виготовлено навіс над ганком у ЗОШ №1 м.Рожище.

— замінено димосос котельні ЗОШ №1 м.Рожище.

У ЗОШ району проведено ремонтних та зварювальних робіт систем опалення на суму 190 тис. грн.

Замінено електролічильники в ЗОШ І-ІІІ ст. с. Топільне. Здійснювався поточний ремонт шкільних автобусів.

Здійснено капітальний ремонт котельні (заміна котла) у ЗОШ с.Городині (використано 300 тис. грн.).

За кошти обласного бюджету на суму 303,0 тис. грн.було замінено 96 вікон на металопластикові у НВК №4, ЗОШ №2,3 м. Рожище, ЗОШ с. Копачівка та    с. Кременець.

У загальноосвітні заклади району у 2017 році придбано шкільного обладнання на суму 188,8 тис. грн. Впродовж року відділу  освіти та молоді  вдалося дещо оновити комп’ютерну базу навчальних закладів району. На базові школи навчальних  округів району придбали 8 мультимедійних комплексів. У  ЗОШ І-ІІІ ст. №3 та НВК №4 м.Рожище було придбано  24 комп’ютери  з Китаю з ліцензійним програмним забезпеченням.  У комунальний опорний навчальний заклад ЗОШ І-ІІІ ст. с.Переспа, ЗОШ №1,2 м.Рожище закуплено 32 комплекти персональних комп’ютерів на загальну суму 230 400 грн.

Для забезпечення потреби населення у якісних освітніх послугах у районі у 2017 році функціонувало 39  загальноосвітніх навчальних закладів, де здобувало освіту 4850 учнів у 348 класах. Найбільша кількість учнів навчається серед міських шкіл у НВК №4 м. Рожище (654 учні). Серед сільських — комунальний опорний навчальний заклад «ЗОШ І-ІІІ ст. у ЗОШ с. Переспа» (300 учнів), ЗОШ І-ІІ ст. у ЗОШ с. Рудка-Козинська (109 учнів). Найменша – серед ЗОШ І-ІІІ ст. в ЗОШ с. Береськ – 57 учнів, ЗОШ І-ІІ ст. у ЗОШ с. Квітневе – 28 учнів та ЗОШ І-ІІ ст. с. Тристень – 29 учнів, ЗОШ І ст. в  с. Луків (10 учнів).

Сьогодні поняття «оптимізація» викликає дуже багато різноманітних трактувань, негативних відчуттів  у тих, хто сприймає реформи в освіті, як проблему власного працевлаштування, позбавлення тих зручностей, в яких звично, в максимально наближених параметрах знаходяться не завжди якісні послуги. І формула «немає школи – немає села» стала штампом протистояння процесам змін у новій структурі доступу кожної дитини до якісної освіти. Оптимізація – процес надання будь-чому найвигідніших характеристик, співвідношень. Саме так ми сприймаємо цей реформаторський процес. Отже, в нашому районі приведення у відповідність мережі навчальних закладів питання надважливе, оскільки залишається ще 14 малокомплектних шкіл (із них 7 – ЗОШ І-ІІІ ст., де кількість учнів 100 і менше та 7 – ЗОШ І-ІІ ст., де кількість учнів менше 40). Середня наповнюваність класів – 14 учнів.

Малочисельні школи: ЗОШ І-ІІ ст. (40 і менше учнів) – 7 шкіл, а саме Квітневе — 28, Тристень — 29, Городині – 31, Іванчиці – 32, Тихотин та Оленівка – 33, Немир — 34 учнів. У ЗОШ І-ІІІст. (100 і менше учнів) – 7 шкіл: (Щурин – 56, Береськ — 57, Мильськ — 67, Літогоща — 69,  Крижівка — 79, Сокіл — 79, Березолуки — 96).

Безумовно, питання реорганізації малокомплектних шкіл непросте і його вирішення немає універсального алгоритму, потребує комплексного підходу, вивчення усіх складових процесу створення оптимальної мережі загальноосвітніх шкіл.

Найгостріше ця проблема постає у територіально віддалених селах, де класи взагалі відсутні або налічують від одного до чотирьох учнів. Основне наше завдання, насамперед, створити для школярів належні умови для навчання в умовах конкурентного середовища, за наявності усіх складових навчального процесу (спортивна зала, спортивний майданчик, їдальня, бібліотека, наявна мережа гуртків позашкільної освіти), що забезпечує вищий рівень освітніх послуг. Індивідуальна форма навчання для дитини, яка немає окремих показань, –  це швидше виняток, а не шпаринка для збереження робочого місця вчителя. І якщо в окремій сільській школі у цьому році пішло 3 першокласники, то навряд чи у 2, 3 і так далі класах їх стане 4 чи 5. А це – індивідуальне навчання до завершення школи цими дітьми. Про це  мають знати не лише батьки, але й ті опоненти, які протистоять процесу оптимізації.

Ми добре розуміємо, що оптимізація мережі навчальних закладів надасть і можливість більш раціонально розподілити кошти на утримання шкіл, спрямувати їх на зміцнення матеріально-технічної та навчально-методичної бази, яка напряму підвищить якість освітніх послуг.

Протягом 2017 року в районі проводилися заходи з оптимізації мережі шкіл, внаслідок яких було  реорганізовано ЗОШ І-ІІ с. Луків у ЗОШ І ст. Створено два опорні заклади: комунальний опорний навчальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 м. Рожище» та комунальний опорний навчальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Переспа» з філією «Загальноосвітня школа І ст. с. Малинівка».

Відділом освіти та молоді розроблено дорожню карту оптимізації мережі закладів освіти району на 2018 рік, відповідно до якої планується реорганізація 4 закладів середньої освіти.

Усі діти шкільного віку охоплені різними формами навчання. Індивідуальна форма навчання  організована у 19 школах району для 154 учнів: 137 — в класах, де менше 5 учнів; 17 —  за довідками ЛКК і ПМПК (2016 – 2017 н. рік 172: 149 – класи менше 5 учнів, 23 – довідки ЛКК і ПМПК). Для 16 учнів району у 9 закладах освіти району запроваджено інклюзивне навчання. Для даної категорії дітей введено посади асистент вихователя.

З  метою реалізації державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, відділом освіти та молоді  придбано спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку, обладнання, дидактичний  матеріал та наочні засоби на суму 122 тис., які дають змогу виконувати дитиною індивідуальну програму її розвитку.

У закладах освіти району  навчальний процес здійснюють 698 педагогічних працівників та 309 технічних працівників. Працюючих пенсіонерів (12%). На початок навчального року була незначна потреба у вчителях математики, фізики, інформатики.

Навчальні заклади району забезпечені практичними психологами на 52%, соціальними педагогами на 25%. Згідно штатних розписів заклади забезпечені медичним персоналом. Працює 9 груп продовженого дня у 9 загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, охоплено 270 учнів. У 7 закладах працює 12 асистентів вчителя з інклюзивним навчанням, охоплено 14 дітей.

У 2017 році проведена атестація 27 керівників навчально-виховних закладів. За результатами атестації керівників визнано такими, що відповідають займаній посаді. Також на всі види категорій та розрядів атестувалися 180 педагогічних працівників.

За результатами атестації визнано такими, що відповідають раніше присвоєній  кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» — 55 чол., присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» — 17 чол. Визнано такими, що відповідають раніше присвоєному педагогічному званню «Вчитель- методист» —  5 учителів, «Старший вчитель» — 22 вчителі

За результатами річного оцінювання та державної підсумкової атестації  з 238 випускників 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів 226 учнів отримали атестати про повну загальну середню освіту звичайного зразка, 10 учнів – атестати про повну загальну середню освіту «Золота медаль»                    та 2 учнів – атестати про повну загальну середню освіту «Срібна медаль». Вісім претендентів на медалі (учні ЗОШ І-ІІІ ст. с. Доросині, с. Переспа, №1, №3 м. Рожище, с. Ясенівка, Рожищенського НВК №4) не підтвердили своїх річних оцінок і отримали атестати звичайного зразка.

Якщо аналізувати результати ЗНО з української мови та літератури,  то в цьому році кількість учнів, які не подолали бар’єр склав 11,1 %, що є 13 місцем в області. В минулому навчальному році було 19,5% і останнє 20 місце. Лише 7,91% учнів отримали результат 180-200 балів. Серед випускників старшої школи є такі, що отримали 12 балів. Один учень ЗОШ І-ІІІ ст. №3 м. Рожище та четверо учнів Рожищенського НВК №4 отримали по 12 балів з української мови. Учениця ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Дубище отримала 12 балів з історії України.

У закладах освіти району велася системна, цілеспрямована робота з обдарованими дітьми. Тут ми маємо хороші результати і нам є чим похвалитися і ким пишатися.

Високий рівень  підготовки переможців районного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, злагоджена робота педагогів допомогли досягнути високих результатів на обласному рівні, де школярі району завоювали 28 призових місць. Маємо 2 перших, 8 других та 18 третіх місць. Цей результат дозволив наблизитись до лідируючих позицій в області.

Також у цьому році маємо І місце в обласному фестивалі художньої творчості учнів загальноосвітніх та вихованців позашкільних навчальних закладів.

Команда Рожищенського НВК №4 на обласному етапі Всеукраїнського фестивалю дружин юних пожежників  стала переможцем.

Висока організація фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи допомогла досягнути високих результатів на обласному рівні. Збірна команда району зайняла IІІ загальнокомандне місце  в XV Спортивних іграх школярів Волині.

Команда ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Рожище зайняла ІІІ місце в обласних змаганнях загонів юних інспекторів руху та конкурсі серед команд веселих та найкмітливіших юних інспекторів руху.

У травні 81 переможець та призер обласних олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт МАН, фестивалів, зльотів, змагань були нагороджені грамотами та подарунковими сертифікатами на купівлю товарів на суму 30 тис.грн, а їх наставникам була встановлена доплата до заробітної плати у розмірі від 5 до 15%.

Послугами з оздоровлення та відпочинку охоплено 1565 дітей. З них оздоровлення — 120 дітей, відпочинком — 1445 дітей, що становить 49,8 відсотків від пільгової категорії дітей. У п’яти пришкільних таборах оздоровились 260 дітей.

На оздоровлення дітей з обласного та районного бюджетів було використано 380 тис. грн., з них на придбання путівок – 290 тис.грн., 90 тис. — на харчування в пришкільних таборах. Крім коштів з місцевого бюджету були залучені  кошти громадських організацій, батьків.

З метою належної організації рівного доступу до освіти відповідно до програми «Шкільний автобус» здійснюється підвіз дітей. Із загальної кількості учнів 520 перебувають за межею пішохідної доступності та потребують підвезення. З них 342 учні підвозяться до місць навчання і додому 7 шкільними автобусами, що становить 65%,  решта учнів підвозяться приватними перевізниками (35%), з якими заключені відповідні угоди. Розроблені та підписані паспорти маршруту спеціальних регулярних перевезень.

 

Проблемні питання:

— проведення реконструкції котельні загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня  в с.Береськ;

— реконструкція котельні загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня с.Ворончин;

— капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 в м. Рожище;

— капітальний ремонт покрівлі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня №3 в м. Рожище;

— реконструкція покрівлі корпусу молодших класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня №1 в м.Рожище;

— переведення ЗОШ І-ІІІ ст. №2 м. Рожище та Рожищенського БДТ  на альтернативний вид опалення.

 

Відповісти