Інклюзивна освіта в Рожищенському районі

, , Коментувати

   Розвиток сучасного суспільства України і процеси інтеграції в європейську спільноту гостро ставлять питання забезпечення соціального захисту громадян країни, і особливо тих, хто потребує її найбільше, зокрема – це діти з особливими освітніми потребами. До груп таких дітей належать: діти з порушеннями психофізичного розвитку, з обмеженими можливостями здоров’я, інваліди, діти із різних соціально вразливих груп тощо. Поняття „особливі освітні потреби” передбачає такі види потреб, що виходять за межі загальноприйнятої норми і залежать від розумової, фізичної недостатності або певних труднощів, які пов’язані з навчанням і потребують спеціальної медико-соціальної та психолого-педагогічної уваги і послуг для можливостей розвитку їх особистого потенціалу.

Однією з форм навчання дітей з особливими освітніми потребами є визнана в багатьох країнах світу інклюзивна форма навчання. Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дитини на освіту та права навчатися за місцем проживання в умовах загальноосвітнього закладу. Для забезпечення рівних можливостей доступу до якісної освіти інклюзивні навчальні заклади повинні адаптувати програми і плани, форми і методи навчання та ресурси до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.

У 2017 році в Україні на належному рівні запрацювала мережа закладів  рівних можливостей, коли кожен український учень з особливими освітніми потребами може навчатися у звичайній школі. Відповідно до Закону України «Про освіту», держава  створює умови для здобуття освіти особам з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів, а також забезпечує виявлення та усунення чинників, що перешкоджають реалізації прав і задоволенню потреб таких осіб у сфері освіти.

Відділом  освіти та молоді Рожищенської РДА проводяться заходи щодо послідовності реалізації права осіб з обмеженими можливостями на здобуття освіти. Створення в закладах освіти району сприятливого освітнього середовища та надання якісних послуг дітям з особливими освітніми потребами — одне з основних завдань над яким працюють  освітяни району.

Інклюзивне навчання в Рожищенському районі має динаміку в зростанні кількості навчальних закладів та все більшого охоплення  дітей з особливими освітніми потребами. Так, в 2017-2018 навчальному році  інклюзивною формою навчання охоплено 16 учнів у дев’яти навчальних закладах району. Для 14 учнів були призначені асистенти вчителів, що позитивно позначилося на якості навчання.

Забезпечення та облаштування кабінетів для проведення корекційно-розвиткових занять — одна ів вимог інклюзивного навчання. Тому з  метою реалізації державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, відділом освіти та молоді Рожищенської РДА  було придбано спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку, обладнання, дидактичний  матеріал та наочні засоби, які дають змогу виконувати дитиною індивідуальну програму її розвитку.

Так, заклади загальної середньої освіти с.Березолуки, с.Копачівка, с.Мильськ, с.Рудка-Козинська та с.Носачевичі  отримали комплекти корекційно-розвиткових матеріалів  для роботи з дітьми, які навчаються  за інклюзивною формою навчання.

Заклади освіти м.Рожища індивідуально підійшли до питання забезпечення необхідними засобами навчання і обладнання для учнів з особливими потребами, адже на кожного учня на інклюзивній формі навчання складено індивідуальну програму розвитку. Зокрема, для дітей з порушенням опорно-рухового апарату в Рожищенську ЗОШ №1 та  Рожищенський НВК №4 були придбані гімнастичні стінки з відповідним обладнанням.

Навчання та допомога дітям  з особливими освітніми потребами — це ще один важливий крок у підтримці осіб з інвалідністю. А використання спеціальних  засобів корекції,  як на уроках так і в усіх видах корекційно-розвиткової роботи, сприяють реалізації конкретних корекційних цілей у навчанні  дітей  з особливими освітніми потребами.

Інтегрування дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній простір — один із напрямів гуманізації всієї освіти, що відповідає пріорітетам державної політики.

 

 

Відповісти